Bismillahir-rahmanir-rahim
-Zahvala Allahu dž.š. / Salavat na Muhammed a.s. / Iman / Islam
Braćo u vjeri,
U aprilu mjesecu ove godine započeli smo govoriti o primjerima porodičnih odnosa kroz Kur'an. Zbog predramazanskog i ramazanskog vremena, nismo dalje govorili o tome. Današnjom hutbom, ako Bog da, nastavit ćemo govoriti o tome, s tim da će ovi govori biti opet prekinuti potrebom da se govori o temama koje tretira trenutno vrijeme poput predstojećeg bajrama, hadža, kurbana i slično. Iz Časnog Kur'ana možemo vrlo mnogo saznati o izgradnji porodica i različitim prilikama u koje su dolazile određene porodice. To nam sve Kur'an predstavlja da se okoriste generacije iza njegova objaljivanja kako bi imali mogućnost da uzmu pouku iz njihova života. Ovo vjernik ne bi trebao zanemarivati kada je u pitanju izgradnja vlastite porodice, pogotovo ako se ma na umu važnost i značaj jedne porodice, kao i sama težnja da nam porodice budu što harmoničnije uređene, ali i iz same spoznaje koliko je danas napadnuta sama srž i bit porodica i ugrožen zdravi odgoj porodica. Sa različitih strana danas se servira nešto, tobože, dobro, moderno, savremeno za podizanje porodica, a to biva sama zabluda i guranje u propast samih porodica. Trajne i lijepe vrijednosti porodica bivaju etiketirane kao nedostatne, bezvrijedne, nepotrebne, nekompletne za današnje doba i vrijeme u kojem se živi i slično. Sve su to putevi koji vode porodice u stanje teškoća, gubljenja svoje slobode, intime i time se upada u polje ovisnosti koje je ravno ropstvu u ovom vremenu. U prvoj ovoj hutbi predstavili smo hazreti Adem pejgambera i našu prvu majku hazreti Havu, te njihova dva sina, Habila i Kabila. Iz njihovih života i postupaka imamo mnogo toga uzeti za primjer, i trebali bi se češće osvrtati na to. Nastavit ćemo o ovome govoriti kroz kazivanje o Nuhu a.s., sa posebnim osvrtom na odnos oca i sina, opet kroz primjer Nuha a.s. i njegova neposlušnog sina. Nuh a.s. je bio Allahov dž.š. odabrani rob, miljenik, Njegov poslanik i čak ulul azm poslanik, jedan od šestorice posebno odabranih Božijih poslanika. Nakon Adem a.s. Uzvišeni Allah dž.š. šalje njegova sina Šita a.s.. Nakon njegove smrti ljudima biva poslan Idris a.s. Sva trojica ovih Božijih poslanika dobivali su suhufe od Uzvišenog Allaha dž.š. koje su prenosili svojim savremenicima kako bi bili vjernici. Međutim naroda se namnožilo i počeli su su ti narodi činiti različite grijehe. Poslije Idris a.s. Dragi Allah dž.š. šalje Nuha a.s. kao milost čovječanstvu. Svoj narod je pozivao u islam devet stotina pedeset godina. Upućivao je na činjenje dobra, ukazivao na loše postupke i djela, te na teške posljedice takvih djela i postupaka. Evo nekoliko ajeta o tome:
وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحاً إِلَىٰ قَوْمِهِ إِنَّى لَكُمْ نَذِيرٌ مُّبِينٌ * أَن لاَّ تَعْبُدُوۤاْ إِلاَّ ٱللَّهَ إِنِّيۤ أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْمٍ أَلِيمٍ * فَقَالَ ٱلْمَلأُ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ مِن قِوْمِهِ مَا نَرَاكَ إِلاَّ بَشَراً مِّثْلَنَا وَمَا نَرَاكَ ٱتَّبَعَكَ إِلاَّ ٱلَّذِينَ هُمْ أَرَاذِلُنَا بَادِىَ ٱلرَّأْى وَمَا نَرَىٰ لَكُمْ عَلَيْنَا مِن فَضْلٍ بَلْ نَظُنُّكُمْ كَاذِبِينَ *
„I Nuha poslasmo narodu njegovu: Ja sam tu- govorio je on- da vas otvoreno opominjem, da se ne klanjate nikome drugom osim Allahu. Ja se, zaista, plašim za vas patnje na Nesnosnom danu.
Glavešine naroda njegova, oni koji nisu vjerovali, rekoše: Koliko mi vidimo, ti si čovjek kao i mi, a vidimo da te bez ikakva razmišljanja slijede samo oni koji su niko i ništa među nama. Ne vidimo da ste vi imalo od nas bolji, štaviše, mislimo da ste lažljivci.“ (Hud: 25-27)
Iz ovih ajeta imamo priliku mnogo naučiti. Iz njih možemo spoznati da je kroz istoriju ista ili slična psihologija ljudi koji nevjeruju i onih koji vjeruju. Teška su i mučna vremena u kojima upućivanje i ukazivanje na dobro biva deklarisano kao izmišljotina i laž, te biva uzrokom različitih neugodnosti u životu. Temeljni životni princip cijelog čovječanstva jeste da se upućuje na dobro i ukazuje na loše. Sve dok toga ima, nadati se postojanju dunjaluka, a čim toga nestane, nestat će i života na dunjaluku, jer dunjaluk ne može postojati samo sa prisustvom loših djela. Ta djela će ga upropastiti. Budući da smo zaduženi i odgovorni za svoje porodice, nek nam ohrabrenje bude primjer Nuh a.s. da ukazujemo na potrebu činjenja dobra i u isto vrijeme čuvanja od zla i onog što je loše.
Pošto nije bilo više načina da se uspije u započetoj misiji, Nuh a.s. traži pomoć od Uzvišenog Allaha dž.š. Dragi Allah dž.š. uvjek vjernika pomaže i nikada ga neće ostaviti bez Svoje pomoći i podrške. Tako se desilo i sa Nuhom a.s. naređuje mu da gradi lađu. Sama lađa biva izvorom podsmijeha i nerazumjevanja od strane onih koji su bili u dušama skloni takvim postupcima. Možda i danas ima ljudima kojima briga o porodici i djeci od strane roditelja predstavlja materijal za podsmijeh i izrugivanje. A budimo ubjeđeni, da je svaka roditeljska briga za djetetom i porodicom jedna vrsta gradnje spasonosne lađe i ukrcavanja u nju. Zato hazreti pejgamber, Muhammed a.s. u hadisu kaže:
لَيْسَ الْجِهَادُ اَنْ يَضْرِبَ الرَّجُلُ بِسَيْفِهِ فِى سَبِيلِ اللَّهِ اِنَّمَا الْجِهَادُ مَنْ عَالَ وَالِدَيْهِ وَ عَالَ وَلَدَهُ فَهُوَ فِى جِهَادٍ وَ مَنْ عَالَ نَفْسَهُ فَكَفَّهَا عَنِ النَّاسِ فَهُوَ فِى جِهَادٍ *
„ Nije jedini oblik džihada da se čovjek s oružjem u ruci bori na Allahovu putu, nego je i ovo džihad: pažnja prma roditeljima, briga o djeci i porodici, te briga o sebi, kako čovjek ne bi pao na teret drugima.“
Dalje nam je poznato kazivanje o sudbini lađe i onog što se tada dešavalo, te sveopćim potopom koji je zadesio zemlju u doba Nuha a.s. Ovdje ima veoma važan jedan događaj, jedan detalj i jedan momenat. Kada je nastupio kišni period i voda provrela i iz neba i iz zemlje, valovi su bili kao brda visoki, doista, jedan strašan prizor, Nuh a.s. poziva svoje sljedbenike da uđu u lađu sa Božijim imenom (bismillah) i Božijom pomoći. Tada poziva i svog sina riječima: „O moj sinak, ukrcaj se s nama i ne budi s nevjernicima.“
Taj poziv je odbio Nuhov sin riječima da će skloniti na brdo i zaštiti od vode i potopa i val ih je rastavio i Nuhova sina progutao. Ovdje vidimo insansku- ljudsku dimenziju Nuha a.s. Poruka svim roditeljima je da se o djetetu treba brinuti do kraja života, pa i o onom koje je zalutalo i skrenulo sa pravog puta. To nam je pokazano i u ovom primjeru. Za svoje dijete i njegov istinski spas treba se grčevito boriti bez umaranja i odustajanja dok god u insanu duša postoji. Svoju porodicu treba usmjeravati lađi spasa, težiti da se ukrcaju u nju i njome plove dunjalukom. Ako neki član porodice se bude opirao, ne smijemo ga odbaciti i smatrati da smo svoju misiju sa njim završili. Ono kako će Dragi Bog suditi svakom pojedincu, nešto je sasvim drugo i ne oslobađa nas od brige za svakog člana porodice. Zato nam se u ovom kazivanju ostavlja izuzetno snažan poziv da svojoj porodici usađujemo spoznaju koliko je važno da se dunjalučki poslovi rade u ime Boga dž.š. i tražeći Njegovu pomoć, te da nijedan član naše porodice ne treba da se osjeti odbačenim i nepoželjnim u vlastitoj porodici. U tom smislu sva neposlušnost djeteta treba da bude dodatna obaveza da budemo strpljiviji, Bogu dž.š. odaniji i dovama prema Njemu izdašniji.
Molimo Dragog Boga dž.š. da nas osnaži u Njegovu dinu i da učini da mi i naše porodice pokorni Mu budemo. Neka su najljepši salavati i selami hazreti Pejgamberu, njegovoj porodici, ashabima i svima koji dini islam u srcima nose.
AMIN!
Zijad ef. Čavčić
Petak, 21.07.2017. godine, gradska džamija Banovići
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.