U Bosni i Hercegovini halal nije trend pojava, halal je kontinuitet i sastavni je dio naše tradicije i načina življenja, rekao je Husein ef. Kavazović, reisu-l-ulema Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini na ceremoniji svečanog otvaranja Sarajevo Halal Sajma 2019, javlja Anadolu Agency (AA).
“Čovjeka čovjekom čini, između ostalog, i njegova svijest o onome što jede. Pitanje ljudske ishrane oduvijek je bilo i pitanje vjere i njenih propisa. Kur'an Časni nam govori kako je jedna od zadaća vjerovjesništva bila i ta da ljude pouče ishrani, da jedu ono što je lijepo, čisto i zdravo. Zdravlje je Božiji dar, pa ga se u svim prilikama mora čuvati i o njemu voditi računa”, kazao je Kavazović u obraćanju prisutnima.
Prema njegovim riječima, nad propisima halala se od vremena kada su Bošnjaci prihvatili islam vodilo računa.
“Posebno su nad njim bdjeli naši očevi i naše majke i nene. Oni su itekako pazili na to, čime hrane svoju djecu. Današnja vremena su usložnila ovaj problem, svijet se promijenio, a i mi s njim smo se predali čistom konzumerizmu. Izazovi su brojni. Nedoumice su još veće. Vrlo je teško znati šta se nalazi na našim trpezama i šta je od toga i zdravo, po nas i našu djecu”, istakao je reis Kavazović.
Zato je i Islamska zajednica, naglasio je, morala ići ukorak s vremenom formirajući specijaliziranu agenciju za kontrolu i certificiranje halala.
“I kao što rekoh, u Bosni i Hercegovini halal nikada nije trend pojava, halal je kontinuitet i sastavni je dio naše tradicije i načina življenja, svjesni da halal nije nikakav trend već univerzalni zahtjev naše vjere, za sve prostore i za sva vremena, i za sve ljude koji žele živjeti u skladu sa preporukama za zdravo življenje”, poručio je Kavazović.
Prema njegovim riječima, halal standardi, halal certificiranje i akreditiranje izraz su potrebe da odgovorimo na izazove vremena kako bismo bili sigurni da je hrana koju jedemo halal i zdrava, a halal sajmovi su prilika da se upoznamo sa proizvodima, da se susretnu proizvođači i konzumenti.
“Posebna je to prilika za naše firme da otvore velika tržišta muslimanskog svijeta, ali i da se i naši turistički potencijali obogate halal ponudom. Promocija halala nije bitna samo za muslimane građane Bosne i Hercegovine. Otvaranje halal tržišta u svijetu nije samo interes muslimana, nego je to interes svih njenih građana i kompanija, pa i onih iz našeg bližeg okruženja, Hrvatske, Slovenije i Srbije i drugih”, smatra reis Kavazović.
Halal u principima poslovanja, nastavio je, obuhvata obavezu zakonitog poslovanja, plaćanja radnika i dobavljača, odgovornosti prema životnoj sredini i sigurnih uslova rada.
“Vjera nas uči da profit ne može i ne smije uvijek biti na prvom mjestu. Uz to halal mora biti i zarada radnika, kojima poslodavci povjeravaju svoj kapital i sredstva za rad kako bi mogli ispunjavati ugovorene obaveze”, rekao je Kavazović.
Tokom tri dana SHF-a 2019 za učesnike i posjetioce bit će organizovan bogat program sa nizom zanimljivih sadržaja tokom kojih će imati priliku upoznati se sa svjetskim trendovima halal-industrije, čuti neke od najpoznatijih svjetskih stručnjaka za halal i islamske finansije, a bit će omogućeni i susreti regionalnih proizvođača halal-proizvoda i pružalaca halal-usluga iz BiH, Hrvatske, Srbije, Crne Gore, Slovenije, Sjeverne Makedonije i Albanije sa velikim kupcima i distributerima iz Evropske unije, Saudijske Arabije, Turske i Malezije, Bahreina, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Kine, Kazahstana, Litvanije, Maroka, Omana, Tunisa. Na SHF-u 2019 predstavit će se 108 izlagača iz 36 zemalja svijeta.
SHF 2019 održavat će se u Centru Skenderija, a trajaće od 26. do 28. septembra. Organizatori sajma su BBI, Islamic Development Bank Group (IsDB) i IsDB Group Business Forum THIQAH, uz podršku Islamske zajednice u BiH, Agencije za certificiranje halal kvalitete BiH, te Udruženja halal-industrije koje djeluje pri Privrednoj komori Federacije BiH. Ovogodišnja manifestacija održava se pod pokroviteljstvom Šefika Džaferovića, člana Predsjedništva BiH.
Tokom tri dana SHF 2019 posjetioci će moći uživati i u kulinarskim delicijama kineske, malajske, indonezijske i bh. kuhinje pripremljene u skladu sa halal-standardima. Cijena ulaznica za posjetioce je dvije KM, a cjelokupan prihod od prodatih ulaznica BBI će uplatiti SOS dječijim selima u BiH.
Anadolu Agency (AA) je globalni komunikacijski partner Sarajevo Halal Faira 2019.
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.